The Pathway to Inquiry Based Science Teaching
Auf einen Blick
Projektbeschreibung
Following the recommendations of the "Science Education Now: A renewed Pedagogy for the Future of Europe" report, the Pathway Supporting Action is bringing together experts in the field of science education research and teachers/ communities, scientists and researchers involved in pioneering scientific research, policymakers and curriculum developers to promote the effective widespread use of inquiry and problem based science teaching techniques in primary and secondary schools in Europe and beyond. The proposed approach is based on three main axes that could facilitate the uptake of IBSE (Inquiry-Based Science Education): It a) proposes a standard-based approach to teaching science by inquiry that outlines instructional models that will help teachers to organise effectively their instruction, b) deploys a series of methods to motivate teachers to adopt inquiry based techniques and activities in their classrooms and c) offers access to a unique collection of open educational resources and teaching practices (linked with the science curricula) that have proven their efficiency and efficacy in promoting inquiry based education and that are expanding the limitations of classroom instruction. Such an approach enables all stakeholders (teachers, teachers/ trainers, curriculum developers, policy-makers) to examine their own practices in the light of the best performing approaches that set the standards on what can be achieved and provides them with a unique tool to bring about improvements in their everyday practice.
Kooperationspartner*innen
- KooperationspartnerHochschuleGriechenland
Anotati Scholi Pedagogikis & Technologikis Ekpedefsis
- KooperationspartnerDeutschland
Bundesministerium für Forschung, Technologie und Raumfahrt
- KooperationspartnerRumänien
Casa Corpului Didactic Cluj
- KooperationspartnerAußeruniversitäre ForschungseinrichtungGriechenland
Centre for Research & Technology - Hellas
- KooperationspartnerAußeruniversitäre ForschungseinrichtungRussische Föderation
Centre of Information technologies and Leaning Environments
- KooperationspartnerUniversitätIrland
Dublin City University
- KooperationspartnerBelgien
EUN Partnership AISBL
- KooperationspartnerHochschuleGriechenland
Ellinogermaniki Agogi Scholi Panagea Savva AE
- KooperationspartnerAußeruniversitäre ForschungseinrichtungSchweiz
Europäische Organisation für Kernforschung
- KooperationspartnerFrankreich
Europäische Physikalische Gesellschaft
- KooperationspartnerStiftungGroßbritannien
FUTURELAB EDUCATION
- KooperationspartnerAußeruniversitäre ForschungseinrichtungDeutschland
Fraunhofer-Gesellschaft zur Förderung der angewandten Forschung e. V.
- KooperationspartnerAußeruniversitäre ForschungseinrichtungGriechenland
Institute of Accelerating Systems and Applications
- KooperationspartnerGriechenland
Institute of Educational Policy (IEP)
- KooperationspartnerUniversitätBulgarien
Konstantin-Preslawski-Universität Schumen
- KooperationspartnerRussische Föderation
Moscow Institute for Open Education
- KooperationspartnerItalien
Museo Nazionale Scienza e Tecnologia Leonardo da Vinci
- KooperationspartnerAußeruniversitäre ForschungseinrichtungGroßbritannien
National Foundation for Educational Research in England and Wales
- KooperationspartnerUniversitätDeutschland
Otto-Friedrich-Universität Bamberg
- KooperationspartnerGriechenland
PEDAGOGICAL INSTITUTE - MINISTRY OF EDUCATION AND RELIGIOUS AFFAIRS
- KooperationspartnerHochschuleDeutschland
Pädagogische Hochschule Ludwigsburg
- KooperationspartnerAußeruniversitäre ForschungseinrichtungVereinigte Staaten/USA
Shodor Education Foundation
- KooperationspartnerUniversitätRussische Föderation
Staatliche Pädagogische Universität Moskau
- KooperationspartnerUniversitätBelgien
UCLL University of Applied Sciences
- KooperationspartnerUniversitätSpanien
Universitat de Barcelona
- KooperationspartnerUniversitätGroßbritannien
University of Sheffield
- KooperationspartnerUniversitätDeutschland
Universität Bayreuth
- KooperationspartnerUniversitätGroßbritannien
Universität Cambridge
- KooperationspartnerUniversitätFinnland
Universität Helsinki