Prof. Dr. Daniel Klapper

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Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Marketing
Betriebswirtschaftslehre (Marketing)
Statusgruppe
Professor/in
Postanschrift
Unter den Linden 6, 10117 Berlin
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Institutsgebäude, Spandauer Straße 1, 10178 Berlin
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137
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Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Dekan(in) / Prodekan(in) Dekanat
Betriebswirtschaftslehre (Marketing)
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Akademischer Senat
Betriebswirtschaftslehre (Marketing)
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Konzil
Betriebswirtschaftslehre (Marketing)
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Akademischer Senat
Kommission für Haushaltsfragen
Betriebswirtschaftslehre (Marketing)
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Betriebswirtschaftslehre (Marketing)
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Zur Person

04/2018 – … Dekan der Wirtschaftswissenschaftlichen Fakultät, Humboldt-Universität zu Berlin
04/2012 – … Ordentlicher Professor (W3), Humboldt-Universität zu Berlin
10/2011 – 03/2012 Gastprofessor, Graduate School of Business, Stanford University
11/2007 – 03/2008 Gastprofessor, Graduate School of Business, Stanford University
04/2006 – 03/2012 Ordentlicher Professor (W3), Goethe-Universität Frankfurt
09/2004 – 03/2005 Gastprofessor, Graduate School of Business, Stanford University
04/2001 – 03/2005 Ordentlicher Professor (C4), Christian-Albrechts-Universität Kiel
10/1997 – 03/2001 Wissenschaftlicher Mitarbeiter, Humboldt-Universität zu Berlin
10/1994 – 09/1997 Wissenschaftlicher Mitarbeiter, Humboldt-Universität zu Berlin
03/1994 – 04/1994 Gastwissenschaftler, UCLA
12/1991 – 09/1994 Wissenschaftlicher Mitarbeiter, Universität Bielefeld

 

Kategorie A (Peer-review):

 

1.     Dowling, Katharina, Daniel Guhl, Daniel Klapper, Martin Spann, Lucas Stich and Narine Yegoryan (2020): Behavioral Biases in Marketing. Journal of the Academy of Marketing Science 48(3), 449-77. 10.1007/s11747-019-00699-x.

2.     Yegoryan, Narine, Daniel Guhl and Daniel Klapper (2020): Inferring Attribute Non-Attendance Using Eye Tracking in Choice-Based Conjoint Analysis. Journal of Business Research 111, 290-304. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.01.061.

3.     Gabel, Sebastian, Daniel Guhl and Daniel Klapper (2019): P2v-Map: Mapping Market Structures for Large Retail Assortments. Journal of Marketing Research 56(4), 557-80. 10.1177/0022243719833631.

4.     Hartmann, Wesley R. and Daniel Klapper (2018): Super Bowl Ads. Marketing Science 37(1), 78-96. 10.1287/mksc.2017.1055.

5.     Kostyra, Daniel S., Jochen Reiner, Martin Natter and Daniel Klapper (2016): Decomposing the Effects of Online Customer Reviews on Brand, Price, and Product Attributes. International Journal of Research in Marketing 33(1), 11-26. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2014.12.004.

6.     Zenetti, German and Daniel Klapper (2016): Advertising Effects under Consumer Heterogeneity – the Moderating Role of Brand Experience, Advertising Recall and Attitude. Journal of Retailing 92(3), 352-72. https://doi.org/10.1016/j.jretai.2016.02.004.

7.     Bonnet, Celine, Pierre Dubois, Sofia B. Villas Boas and Daniel Klapper (2013): Empirical Evidence on the Role of Nonlinear Wholesale Pricing and Vertical Restraints on Cost Pass-Through. The Review of Economics and Statistics 95(2), 500-15. 10.1162/REST_a_00267.

8.     Draganska, Michaela and Daniel Klapper (2011): Choice Set Heterogeneity and the Role of Advertising: An Analysis with Micro and Macro Data. Journal of Marketing Research 48(4), 653-69. 10.1509/jmkr.48.4.653.

9.     Draganska, Michaela, Daniel Klapper and Sofia B. Villas-Boas (2010): A Larger Slice or a Larger Pie? An Empirical Investigation of Bargaining Power in the Distribution Channel. Marketing Science 29(1), 57-74. 10.1287/mksc.1080.0472.

10.  Klapper, Daniel, Christine Ebling and Jarg Temme (2005): Another Look at Loss Aversion in Brand Choice Data: Can We Characterize the Loss Averse Consumer? International Journal of Research in Marketing 22(3), 239-54. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2004.09.002.